pondělí, dubna 08, 2013

Jak Apple zvoral pojmenování produktů


Dneska spíše takový článek k zamyšlení. Na webu BusinesInsider se dlouhodobý poradce Steva Jobse Ken Segall rozmluvil o tom, jak nyní v Applu selhali v pojmenování produktů.


Podle Segalla jsou některá jména zmatečná a nedávají smysl. Například linie produktů iPad: iPad - iPad 2 - New iPad. Proč ho jednodušše nepojmenovat iPad 3? Podobný problém je i s označením iPhonů. Z jakého důvodu Apple vydává mobily s přidaným "S"?
Je sice pravda, že nejnovější iPhone se prodává společně se dvěma staršími modely zároveň a z toho důvodu je u něj číselné označení důležitější než u iPadu (u kterého se jiný model než nejnovější neprodává), ale proč zrovna "S"? Segall vysloveně píše, že by si přál, aby Apple nikdy nepřišel s konceptem 4S. Tím dává Apple okatě najevo, že jde jen o ten samý produkt s malými vylepšeními. Týká se to také designu značky: 4S nebude nikdy tak proté označení, jako jen jednoduchá čtyřka.

Rozhodně tahle myšlenka má co do sebe a Apple by udělal lépe, kdyby místo 4S nabídl rovnou 5. Pokud jsou totiž rozhodnutí vydat nový model, proč ho vydávat jen za poloviční produkt?

Co si myslíte o této strategii vy?


zdroj: BusinessInsider


0 komentářů:

Okomentovat

Facebook Favorites

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | coupon codes